Jak zainstalować aplikację Nasz Bank
Natywna aplikacja Nasz Bank, instalowana na telefonie klienta, jest rozszerzeniem systemów bankowości internetowej Internet Banking oraz Internet Banking dla Firm, będąc ich integralną częścią. Aplikacja posiada intuicyjny interfejs zgodny z standardem Google dla systemu Android. Dzięki temu klienci wykorzystując dotychczasowe swoje doświadczenie, widząc elementy znane z innych aplikacji, nie muszą uczyć się obsługi "od nowa" i mogą korzystać z niej bez obaw. Aplikacja stworzono na specjalnie dla klientów systemu bankowości internetowej zachowuje nowoczesny i przyjazny wygląd.
Jak zacząć instalację ?
1. Wejdź do sklepu Google Play i pobierz aplikację Nasz Bank.
2. Uruchom aplikację i postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w aplikacji.
3. Zaloguj się do bankowości internetowej Internet Banking, wejdź w zakładkę Ustawienia → Kanały dostępu i urządzenia i dodaj swoje urządzenie postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
• podaj nazwę urządzenia
• wpisz otrzymany kod z SMS
• zeskanuj QR kod wyświetlony w bankowości internetowej
4. Ustal e-PIN do aplikacji – długość kodu e-PIN powinna mieścić się między 5 a 20 znakami.
Po poprawnym zapisaniu danych pojawi się komunikat "Proces aktywacji zakończył się pomyślnie".
BLIK - bezpieczne i szybkie płatności bez karty
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej NaszBANK.
Kto może korzystać z BLIKa?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami lub współposiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Szczuczynie lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
- posiadają urządzenie z zainstalowaną pełną wersją aplikacji mobilnej NaszBANK,
- korzystają z autoryzacji mobilnej jako środka autoryzacji.
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji naszBANK wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- wykonać przelew na telefon innego użytkownika BLIK
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Maksymalne możliwe limity wskazane zostały w tabeli:
|
Domyślny os. fizyczne
|
Domyślny Rolnicy i Przedsiębiorstwa
|
maksymalny
|
Wypłata gotówki w bankomacie
|
1000
|
500
|
10 000 zł
|
Płatności w sklepach
|
1000
|
500
|
10 000 zł
|
Płatności w Internecie
|
1000
|
500
|
10 000 zł
|
Przelewy na telefon
|
100
|
100
|
1 000 zł
|
Każdy użytkownik samodzielnie definiuje wysokość limitów dla transakcji BLIK. W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych dokonując tego logując się na komputerze do swojej bankowości internetowej (rachunki –> wybierz rachunek z lity –> tabela Twoje limity –> limity dla płatności BLIK)
Jak aktywować BLIKa?
- Aby korzystać z BLIKa musisz mieć aktywny dostęp do bankowości elektronicznej Banku Spółdzielczego w Szczuczynie oraz korzystać z aplikacji mobilnej, pobierz aplikację NaszBANK ze sklepu Google Play lub App Store,
- Zarejestruj urządzenie z zainstalowaną aplikacją w bankowości elektronicznej Banku,
- Uruchom aplikację NaszBANK i włącz BLIK (po zalogowaniu w aplikacji przechodzimy do ustawień konta > BLIK > aktywacja) - jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK
- Zacznij korzystać z BLIKA
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji naszBANK oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie
Płatności w sklepach lub w Internecie
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej NaszBANK
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub przepisz ten kod na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko - zakupy opłacone
Wypłata gotówki z bankomatu
- Wybierz opcję wypłaty BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej NaszBANK
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej NaszBANK poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
Przesyłaj pieniądze BLIKIEM na numer telefonu
Przelew na telefon BLIK jest idealnym rozwiązaniem do błyskawicznego rozliczania się ze znajomymi. Zrobisz to natychmiastowo, znając jedynie ich numery telefonów. Nieistotne jest to, w jakim banku ma konto osoba, której przelewasz pieniądze. Nie musicie być klientami tego samego banku. Wystarczy, że oboje macie dostępną funkcję Przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach bankowych. Przelew dociera w kilka sekund bez względu na godzinę i dzień tygodnia.
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKiem:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej NaszBANK
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację NazBANK
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- stosuj silne hasła do odblokowania telefonu
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją NaszBANK i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja NaszBANK.
Zapraszamy do kontaktu!